Ahogy a cím is sugallja, ez a bejegyzés a média tudományos megközelítésével foglalkozik. Mivel a blog fő célja a szakdolgozatomra való felkészülés, ezért koncentrálok erre is. A médiával, mint tudományos területtel mindig is az volt a problémám, hogy sosem tudtam egy-egy terület mennyire tág, vagy mennyire szűk kört jelent. Például a médiaközgazdaságtan, vagy a média management nagyon tág fogalmak, de például az ABC tévécsatorna árazási stratégiái pedig már egy viszonylag szűk terület, amelyik az előbb említettek alá tartozik. 

A kérdés tisztázásában a Media Management and Economics címe könyv volt segítségemre, amit jelenleg is olvasok. Ez a könyv rengeteg más elméleti és gyakorlati megközelítés mellett már az elején tisztázza a médiával kapcsolatos kutatás főbb területeit, melyeket három fő részre, majd további alrészekre oszt:

Iparági- és piaci tanulmányok

  • Iparági szervezetek
  • Igény / kereslet
  • Prognózis
  • Vásárlóerő - fogyasztói kiadások
  • Niche piacok
  • Piaci koncentráció
  • Relatív állandóság (?)
  • Kommunikációs, távközlési vezérelvek

Vállalati tanulmányok

  • Vállalati stratégiák
  • Szervezeti felépítés és kultúra
  • Árazási struktúrák
  • Finanszírozás és befektetés
  • Pénzügyi teljesítémény
  • Produktivitás
  • Diverzifikáció
     

Hatástanulmányok

  • Függőségi tanulmányok
  • Financiális elkötelezettségek
  • Minőség és diverzifikáció
  • Globalizáció és kereskedelmi egyensúly
  • Fogyasztói és szociális gazdagság

 

Amikor elkezdünk foglalkozni bármilyen tudományos médiával kapcsolatos kutatással, hasznos ha be tudjuk sorolni a területünket valamelyik kategóriába. Ha erre képesek vagyunk, akkor az azt jelenti, hogy a területünk megfelelően leszűkített ahhoz, hogy jó eredményt hozzon. Ez úgy gondolom, hogy egy egyetemi diplomamunka esetében elengedhetetlen.

 

A bejegyzés trackback címe:

https://filmipar.blog.hu/api/trackback/id/tr412867999

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása