Április 29-én debütált a mozikban a Fast & The Furious 5. része, a Fast Five. 2001, az első rész megjelenése óta az film franchise elérte a 1.6 milliárd dollár bevételt, mely egy igen tekintetre méltó összeg, de ez még nem minden. A sorozat egy egész kultuszt alakított ki, mellyel vásárlói szokásokat, és egy külön piaci szegmens hozott létre. Ez a szegmens pedig a Save Today biztosítócég szerint olyan 16 és 29 év közötti fiatalokból áll, akik nagy része egyetemet végzett és gamer, hetente 8 és 30 óra között időt tölt online és inkább néző, mintsem valódi motorsport versenyző. Ám a lényeg most jön: kiderítették azt, hogy leginkább a Toyotát, a Nissant, vagy Hondát választják - ahogy ez az alábbi képen is látható. A különböző autóalkatrész-gyártók az első két év alatt pedig közel 25%-os növekedést észleltek az eladásban, amit egyértelműen a film sikerének tudnak be. Az egész kultúrát ezek után, vagy ezekkel párhuzamosan például a játékkiadó cégek is meglovagolták, gondoljunk csak a Need For Speed sorozatra.

Ilyen piacszegmentációt csak nagyon hosszas és tudatos marketing stratégiával lehet létrehozni, melyet természetesen a kulturális különbségek is nagyban befolyásolnak. Ez a, természetesen product placementtől sem mentes film, tudatosan, vagy nem tudatosan, de pontosan ezt vitte véghez, méghozzá igen sikeresen, és teljesen mértékben globálisan. Csekk az infografikát.

 

A bejegyzés trackback címe:

https://filmipar.blog.hu/api/trackback/id/tr482898048

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása